Vuja
На форуме 15 лет
Сообщения: 183
Откуда: Serbia
Авто: VAZ 21124 1,6 16 valves 2005. Talbot Simca Matra 1,6 8 v
If catalytic converter lost functionaliy and replace the ordinary silencer does it impact on the parameters of engine? I think that the machine better ''breathe'' and higher consumption fuel and nothing more. What is your opinion or expirience? I ask that question because catalytic converter has high price.
Gloom
Chip 'n Dale типо)))
На форуме 21 лет
Сообщения: 22711
Откуда: там где пахнет подсолнухом
Авто: Kuga 2015,Stepway 2013, FF2 2011
No, removal of the catalyst does not influence job of the engine.
Power will not change.
RushTonop
На форуме 15 лет
Сообщения: 261
Откуда: Великий Новгород
Авто: ВАЗ-21113 Я5.1.2 2002г.в.
[ENG]If you are not from greenpeace, you can replace your catalyst with ordinary silencer, but don't forget to change ECU firmware/setup, because IMHO catalyst has oxygen sensor, if so, it must be switched off with ECU firmware settings.
[RUS]Если ты не зелёный, можешь поменять на обычный глушитель, но не забудь сменить прошивку/настройки, ИМХО в катализаторе есть датчик кислорода, и он должен быть отключен в настройках АСУД.
Gloom
Chip 'n Dale типо)))
На форуме 21 лет
Сообщения: 22711
Откуда: там где пахнет подсолнухом
Авто: Kuga 2015,Stepway 2013, FF2 2011
RushTonop
если евро 2 и один ДК, то ничего менять не надо
RushTonop
На форуме 15 лет
Сообщения: 261
Откуда: Великий Новгород
Авто: ВАЗ-21113 Я5.1.2 2002г.в.
Gloom писал(а):No, removal of the catalyst does not influence job of the engine.
Power will not change.
What about oxygen sensor, please comment my post above if you know. If catalyst has embedded oxygen sensor, ECU will display CE and fallback to configuration without it or what ?
RushTonop
На форуме 15 лет
Сообщения: 261
Откуда: Великий Новгород
Авто: ВАЗ-21113 Я5.1.2 2002г.в.
Ага, понятно, пасиб
RushTonop
На форуме 15 лет
Сообщения: 261
Откуда: Великий Новгород
Авто: ВАЗ-21113 Я5.1.2 2002г.в.
Vuja, please post here your engine part number. Or you can just fill in profile
The rules of this forum requires you to fill profile.
Vuja
На форуме 15 лет
Сообщения: 183
Откуда: Serbia
Авто: VAZ 21124 1,6 16 valves 2005. Talbot Simca Matra 1,6 8 v
RushTonop писал(а):[ENG]If you are not from greenpeace, you can replace your catalyst with ordinary silencer, but don't forget to change ECU firmware/setup, because IMHO catalyst has oxygen sensor, if so, it must be switched off with ECU firmware settings.
[RUS]Если ты не зелёный, можешь поменять на обычный глушитель, но не забудь сменить прошивку/настройки, ИМХО в катализаторе есть датчик кислорода, и он должен быть отключен в настройках АСУД.
I think that you have wrong opinion. Ordinary silencer welding behind sensors for oxygen! I think that Vaz 1,6 16 valves has only one sensor for oxygen immediately after engine output gas branches.
RushTonop
На форуме 15 лет
Сообщения: 261
Откуда: Великий Новгород
Авто: ВАЗ-21113 Я5.1.2 2002г.в.
Vuja писал(а):I think that you have wrong opinion. Ordinary silencer welding behind sensors for oxygen! I think that Vaz 1,6 16 valves has only one sensor for oxygen immediately after engine output gas branches.
yes, I'm wrong for Euro-2 engine:
Gloom писал(а):
[RUS]если евро 2 и один ДК, то ничего менять не надо Smile
[ENG]if you have euro-2 with one oxygen sensor, nothing need to change
Vuja
На форуме 15 лет
Сообщения: 183
Откуда: Serbia
Авто: VAZ 21124 1,6 16 valves 2005. Talbot Simca Matra 1,6 8 v
Gloom писал(а):No, removal of the catalyst does not influence job of the engine.
Power will not change.
I think that expansion output pipes allows the car to breathe easier, and little gain of power.
For much better performance should be a greater flow of air through the engine. Better entrance air supported turbocharged and wider output pipes. Of corse, if the repair engine we get a sports car. But I don't need sports car. What you think about that?
Vuja
На форуме 15 лет
Сообщения: 183
Откуда: Serbia
Авто: VAZ 21124 1,6 16 valves 2005. Talbot Simca Matra 1,6 8 v
RushTonop писал(а):Vuja писал(а):I think that you have wrong opinion. Ordinary silencer welding behind sensors for oxygen! I think that Vaz 1,6 16 valves has only one sensor for oxygen immediately after engine output gas branches.
yes, I'm wrong for Euro-2 engine:
Gloom писал(а):
[RUS]если евро 2 и один ДК, то ничего менять не надо Smile
[ENG]if you have euro-2 with one oxygen sensor, nothing need to change
I have VAZ 21124 1,6 16 valves Evro 3 with plastics впускного трубопровода!
Kachan
На форуме 18 лет
Сообщения: 5159
Откуда: 86 рег.
Авто: ВАЗ 21102, 2001 г.в., "Опал", J5D13LAI_65/J5D13KR3-71, GF412 (v 7J.416.4), ВУТ ТМ, АСОМИ/SS-20, STP
Vuja писал(а):I have VAZ 21124 1,6 16 valves Evro 3 with plastics впускного трубопровода!
Then, i think you must have 2 oxygen sensors (before and after catalitic converter). Removing converter and 2nd sensor - you must remove 2nd sensor flag from ECU software (i.e. you'll get Euro-2), or replace 2nd OS with emulator.
IMHO - you dont receive big gain in power by changing output pipes on civilian (not sport) car, couple of HP doesnt count
Евгений26
На форуме 19 лет
Сообщения: 746
Откуда: г. Подольск
Авто: Kia Rio FL HB
Чертовски приятно, что наши спецы не только на могучем, но и на инглише свободно...
Давай Россия, давай-давай!!!
RushTonop
На форуме 15 лет
Сообщения: 261
Откуда: Великий Новгород
Авто: ВАЗ-21113 Я5.1.2 2002г.в.
Kachan писал(а):Vuja писал(а):I have VAZ 21124 1,6 16 valves Evro 3 with plastics впускного трубопровода!
Then, i think you must have 2 oxygen sensors (before and after catalitic converter). Removing converter and 2nd sensor - you must remove 2nd sensor flag from ECU software (i.e. you'll get Euro-2), or replace 2nd OS with emulator.
+1
Kachan писал(а):IMHO - you dont receive big gain in power by changing output pipes on civilian (not sport) car, couple of HP doesnt count
Around 3hp ic.
Vuja
На форуме 15 лет
Сообщения: 183
Откуда: Serbia
Авто: VAZ 21124 1,6 16 valves 2005. Talbot Simca Matra 1,6 8 v
[quote="Kachan"]
Vuja писал(а):I have VAZ 21124 1,6 16 valves Evro 3 with plastics впускного трубопровода!
Then, i think you must have 2 oxygen sensors (before and after catalitic converter). Removing converter and 2nd sensor - you must remove 2nd sensor flag from ECU software (i.e. you'll get Euro-2), or replace 2nd OS with emulator.
How to do that? I want to know that step by step if you sure in this job.
Another question: I have TNG in my VAZ (секвенциальной газа ''Tomassto). If I drive on TNG then signals from the oxygen sensors to received gas car computer or a computer? I think then oxygen sensors do not have any impact on the work of the motor in this case.
Kachan
На форуме 18 лет
Сообщения: 5159
Откуда: 86 рег.
Авто: ВАЗ 21102, 2001 г.в., "Опал", J5D13LAI_65/J5D13KR3-71, GF412 (v 7J.416.4), ВУТ ТМ, АСОМИ/SS-20, STP
Vuja писал(а):
How to do that? I want to know that step by step if you sure in this job.
Another question: I have TNG in my VAZ (секвенциальной газа ''Tomassto). If I drive on TNG then signals from the oxygen sensors to received gas car computer or a computer? I think then oxygen sensors do not have any impact on the work of the motor in this case.
Im not so sure - just read about this several times
But here we have more competent specialists in that kind of works, if they give out any instructions - maybe i can help to translate.
maksson
На форуме 16 лет
Сообщения: 4999
Откуда: Пенза
Авто: 21101 1,6L 8кл. "люкс" 2004 г.в. БК Multitronics Я7.2 new 2008I204DO57 v2 (HL)->Renault Sandero Stepway
Евгений26
Думаешь все на инглише шпрехают)))))Я например переводчиком в мэйле пользуюсь)))
Информация по иконкам и возможностям
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы можете вкладывать файлы
Вы можете скачивать файлы